1/13/2023
Energiaválság idején az emberi kreativitás és a tudatosság nagy lendületet vesz. Átgondoljuk, mi mindent tehetünk azért az otthonunkban vagy a munkahelyünkön, hogy a teendőinket hatékonyabban szervezhessük, az erőforrásokat okosabban használhassuk, és így energiát, valamint költséget is megtakaríthassunk.
Okoseszközökbe fektetünk, szigetelünk, megújulóenergia-megoldások után nézünk, LED-es fényforrásokra váltunk, kicsit lejjebb tekerjük a fűtést – takarékosabban használjuk a rendelkezésre álló energiát. Ezek a változtatások – amik persze nem csak krízis idején fontosak – rövid és hosszú távon is hasznosak, és a pénztárcánk mellett a környezetnek, a bolygónak is jót teszünk velük.
A covid időszakában sok cég felismerte, hogy mennyi energiát és költséget megtakaríthat azzal, ha akár csak hetente 1-2 napra továbbra is home office-ból dolgozhatnak a kollégák. De mi a helyzet a digitális megoldásokkal? Hogyan segíthet egy app vagy online program a hatékonyságnövelésben, költségcsökkentésben energiaválság idején?
Gondolj csak egy egyszerű termékvásárlásra: megnézhetsz ár-összehasonlító weboldalakat, elolvashatsz véleményeket, videós teszteket kereshetsz a termékről. Beállíthatsz akcióértesítőket, felhasználhatsz e-kuponokat, hírlevél-feliratkozásokkal extra kedvezményekhez juthatsz stb. Hozd meg a legjobb döntéseket, így nem költesz feleslegesen.
A családtagokkal megosztott online teendőlistákon összegyűjthetitek pl., hogy mit kell venni a hétvégi bevásárláskor, így elkerülhetitek a többkörös boltba szaladgálást és az impulzusvásárlást. A tervezés mindig hatékonyságnövelő és költségcsökkentő: a munkahelyen is elengedhetetlen. Egy céges online projektmenedzsment-szoftverrel, amihez minden résztvevő hozzáfér, könnyedén megvalósul a munkaidő legoptimálisabb kihasználása.
Különböző programok, appok segíthetnek abban is, hogy rendszeresen feljegyezd pl. a víz- vagy gázóra állását, és így figyelemmel kísérd hosszú távon is a fogyasztásodat. Az adatokból automatikusan létrehozhatsz grafikonokat, átlagokat, kiugró fogyasztási adatokat figyelhetsz meg. Sőt, okoseszközök segítségével a telefonotokkal távolról is állíthatjátok pl. a lakás termosztátját, a klímát, hogy feleslegesen ne fűtsetek túl sokat, amikor épp nincs otthon senki.
Energiaválság idején különösen fontos optimalizálni nem csak az otthoni, de a céges, munkahelyi költségeket is. A spórolás pedig egy vállalatnál is a hatékonyságnöveléssel kezdődik, így irodai környezetben ma már szinte nélkülözhetetlen egy jó projektmenedzsment-szoftver. Az olyan nyilvánvaló előnyökön túl, mint a villámgyorsan delegálható feladatok, a valós idejű változáskövetés vagy pl. a határidők, mérföldkövek nyomon követése, egy ilyen programmal sok költséget is megspórolhat a cég. Nem csak gazdasági kihívások vagy energiaválság idején, hanem bármikor.
A teljesség igénye nélkül álljon itt pár fontos szempont:
A Gilinda üzleti projektmenedzsment-alkalmazás nem csak a hatékonyságnövelést támogatja, de segít optimalizálni a cég költségeit is. Ha még nem tapasztaltátok meg az előnyeit, most itt az alkalom, ingyenesen kipróbálhatjátok.
Tetszett a cikk? Oszd meg!
Kapcsolódó cikkek
A Kanban rendszer egy vizuális eszköz, amely lehetővé teszi, hogy hatékonyan kövessék nyomon az előrehaladást és a munkafolyamatokat.
6/13/2023
Biztos mindenki alkalmazta már a projektek világában a feladatok sürgős/fontos összefüggéseit, mutatjuk hogyan használd!
2/16/2023
Ideje szintet lépni, és az élre törni céges digitalizációban is. Légy te a változás, növeld céged hatékonyságát új eszközökkel!
12/14/2022
Egy munkahelyen ismerős lehet a jelenség, amikor egy-egy munkafolyamat befejezése után a következő fázisért felelős munkatárs az előzőre vár. Vár papírokra, válaszra, e-mailre...
12/14/2022