Energiaválság vs digitalizáció: kis lépések és nagy spórolások

gilinda
digitalizáció
folyamatmenedzsment
feladatmenedzsment
hatékonyság
költségcsökkentés
energiaválság

1/13/2023

Energiaválság idején az emberi kreativitás és a tudatosság nagy lendületet vesz. Átgondoljuk, mi mindent tehetünk azért az otthonunkban vagy a munkahelyünkön, hogy a teendőinket hatékonyabban szervezhessük, az erőforrásokat okosabban használhassuk, és így energiát, valamint költséget is megtakaríthassunk.

Az alapok: fejlesztés, spórolás

Okoseszközökbe fektetünk, szigetelünk, megújulóenergia-megoldások után nézünk, LED-es fényforrásokra váltunk, kicsit lejjebb tekerjük a fűtést – takarékosabban használjuk a rendelkezésre álló energiát. Ezek a változtatások – amik persze nem csak krízis idején fontosak – rövid és hosszú távon is hasznosak, és a pénztárcánk mellett a környezetnek, a bolygónak is jót teszünk velük.

A covid időszakában sok cég felismerte, hogy mennyi energiát és költséget megtakaríthat azzal, ha akár csak hetente 1-2 napra továbbra is home office-ból dolgozhatnak a kollégák. De mi a helyzet a digitális megoldásokkal? Hogyan segíthet egy app vagy online program a hatékonyságnövelésben, költségcsökkentésben energiaválság idején?

Digitális segítség a mindennapokban

Használd a netet, vásárolj okosan!

Gondolj csak egy egyszerű termékvásárlásra: megnézhetsz ár-összehasonlító weboldalakat, elolvashatsz véleményeket, videós teszteket kereshetsz a termékről. Beállíthatsz akcióértesítőket, felhasználhatsz e-kuponokat, hírlevél-feliratkozásokkal extra kedvezményekhez juthatsz stb. Hozd meg a legjobb döntéseket, így nem költesz feleslegesen.

Dolgozzatok össze, osszátok meg az ötleteket!

A családtagokkal megosztott online teendőlistákon összegyűjthetitek pl., hogy mit kell venni a hétvégi bevásárláskor, így elkerülhetitek a többkörös boltba szaladgálást és az impulzusvásárlást. A tervezés mindig hatékonyságnövelő és költségcsökkentő: a munkahelyen is elengedhetetlen. Egy céges online projektmenedzsment-szoftverrel, amihez minden résztvevő hozzáfér, könnyedén megvalósul a munkaidő legoptimálisabb kihasználása.

Rögzítsd az adatokat, tervezz tudatosan!

Különböző programok, appok segíthetnek abban is, hogy rendszeresen feljegyezd pl. a víz- vagy gázóra állását, és így figyelemmel kísérd hosszú távon is a fogyasztásodat. Az adatokból automatikusan létrehozhatsz grafikonokat, átlagokat, kiugró fogyasztási adatokat figyelhetsz meg. Sőt, okoseszközök segítségével a telefonotokkal távolról is állíthatjátok pl. a lakás termosztátját, a klímát, hogy feleslegesen ne fűtsetek túl sokat, amikor épp nincs otthon senki.

Energia, idő, pénz: céges környezetben is érdemes mindsetet váltani!

Energiaválság idején különösen fontos optimalizálni nem csak az otthoni, de a céges, munkahelyi költségeket is. A spórolás pedig egy vállalatnál is a hatékonyságnöveléssel kezdődik, így irodai környezetben ma már szinte nélkülözhetetlen egy jó projektmenedzsment-szoftver. Az olyan nyilvánvaló előnyökön túl, mint a villámgyorsan delegálható feladatok, a valós idejű változáskövetés vagy pl. a határidők, mérföldkövek nyomon követése, egy ilyen programmal sok költséget is megspórolhat a cég. Nem csak gazdasági kihívások vagy energiaválság idején, hanem bármikor.

Hogyan?

A teljesség igénye nélkül álljon itt pár fontos szempont:

  • Hiába van „ingyen” pl. az e-mail – ami csak eredménytelenül felfalja a munkaidőt, az felesleges költséget generál. Már azzal, hogy egy projekt során nincsenek kilométeres levélláncok, és nem viszi el a nap nagy részét az e-mailezgetés, pénzt spórol a cég.
  • A jól megtervezett és menedzselt munkafolyamat révén nem lesz szükség annyi telefonálgatásra, egyeztetésre sem – mindenki tudja és végzi a dolgát. A hatékonyság pénzben mérhetően is kifizetődő.
  • Ha csökkennek az adminisztrációs hibák, a munka hatékonyabb, a projekt sikeresebb, a veszteség kockázata minimálisra szorul.
  • Azzal, hogy egy alkalmazással automatizáltok feladatokat, nem csak a humán erőforrást osztjátok be jobban, de könnyebb lesz tartani a határidőket is, ami ugyancsak megkímél a pluszköltségektől.

A Gilinda üzleti projektmenedzsment-alkalmazás nem csak a hatékonyságnövelést támogatja, de segít optimalizálni a cég költségeit is. Ha még nem tapasztaltátok meg az előnyeit, most itt az alkalom, ingyenesen kipróbálhatjátok.

Tetszett a cikk? Oszd meg!

Kapcsolódó cikkek

Kibontakozás a Kanban világában

Kibontakozás a Kanban világában

A Kanban rendszer egy vizuális eszköz, amely lehetővé teszi, hogy hatékonyan kövessék nyomon az előrehaladást és a munkafolyamatokat.

6/13/2023

Hogy kerül a Gilindába Einsenhower?

Hogy kerül a Gilindába Einsenhower?

Biztos mindenki alkalmazta már a projektek világában a feladatok sürgős/fontos összefüggéseit, mutatjuk hogyan használd!

2/16/2023

Invesztálj a sikerbe! – Válts digitális projekt­menedzsmentre!

Invesztálj a sikerbe! – Válts digitális projekt­menedzsmentre!

Ideje szintet lépni, és az élre törni céges digitalizációban is. Légy te a változás, növeld céged hatékonyságát új eszközökkel!

12/14/2022

Viszlát, stressz! Helló, workflow-menedzsment!

Viszlát, stressz! Helló, workflow-menedzsment!

Egy munkahelyen ismerős lehet a jelenség, amikor egy-egy munkafolyamat befejezése után a következő fázisért felelős munkatárs az előzőre vár. Vár papírokra, válaszra, e-mailre...

12/14/2022

Próbáld ki most!

A regisztráció ingyenes, nem szükséges kártyaadatok megadása.

Kipróbálom